Domowe biuro - jak je urządzić, aby było funkcjonalne i estetyczne?

1900 odwiedzin
23 Jan 2018

Coraz więcej Polaków decyduje się na usamodzielnienie od szefa i start własnej firmy, a co za tym idzie – bardzo często także urządzenie biura. By mieć blisko do pracy i nie tracić pieniędzy na wynajem, można pomyśleć o zaadaptowaniu na przestrzeń biurową części swojego domu lub mieszkania. Przy tym wszystkim warto pamiętać o kilku zasadach, które umilą i ułatwią nam pracę.



Porządek musi być


Domowe biuro zwykle zajmuje niewielką powierzchnię. Zaledwie część osób może sobie pozwolić na to, by przeznaczyć na nie cały pokój. Mało kto dysponuje oddzielnym gabinetem. Wtedy liczy się dobra organizacja miejsca pracy, porządek w dokumentach i przyborach. 


W pierwszej kolejności zaopatrz się w teczki, foldery oraz koszulki. Będą one niezbędne przy segregowaniu faktur – zbierając je na bieżąco, unikniesz bałaganu w papierach na koniec miesiąca. Na dokumenty archiwalne, z których w najbliższym czasie nie będziesz korzystać, a musisz je przechowywać (chociażby ze względów prawnych) przygotuj większe kartony. Śmiało możesz je ustawić nawet na szafie – w końcu nie planujesz do nich często zaglądać. 


Pomocne przy utrzymaniu porządku będzie biurko z szufladami – w ten sposób dziurkacz, zszywacz czy gilotyna nie zajmą połowy blatu, przy którym pracujesz. Dodatkową przestrzeń uzyskasz ustawiając w pobliżu miejsca pracy lub właśnie na biurku tackę biurową. Może ona składać się z kilku poziomów i być dzięki temu bardzo pojemna.


Jeśli wszystko urządzasz od nowa, wybierz motyw przewodni, który sprawi, że Twoje domowe biuro będzie wyglądało porządnie, także jeśli chodzi o design. Lubisz pastelowe kolory? Z pewnością znajdziesz wszystkie biurowe akcesoria w tych właśnie barwach. Tolerujesz tylko czerń i biel? Kupienie takich produktów także nie powinno sprawić trudności. 


Oświetlenie – bardzo ważna sprawa


Często rzucając się w wir obowiązków zapominamy, że oczy to jedno z naszych najważniejszych narzędzi pracy - musimy starannie zadbać o to, by odpowiednio doświetlić przestrzeń, w której pracujemy.


Activejet_Luna_czarny_2


Idealnie byłoby pracować przy świetle dziennym, jeśli jednak Twoje mieszkanie jest słabo nasłonecznione lub pracujesz do późnego wieczora - trzeba pomyśleć nad alternatywnymi źródłami światła. 


Przede wszystkim nie może zabraknąć lampy sufitowej – wszystko po to, by światło było rozproszone. Nawet jeśli Twoje miejsce pracy zajmuje tylko niewielki kącik w dużym pomieszczeniu, nie zapominaj o górnym oświetleniu. W tej roli doskonale sprawdzą się wiszące lampy z efektem 3D, np. CASIOPE lub ANTIOPE. Zgaszone zachwycają prostotą gładkiej, srebrnej tafli – zapalone zaskakują trójwymiarowym wzorem, który skutecznie przyciąga spojrzenia.


A co z doświetleniem samego stanowiska pracy? Najwygodniejsze i najbardziej funkcjonalne są w tym wypadku lampki biurkowe – nie zajmują dużo miejsca i można nimi bardzo precyzyjnie oświetlić zarówno klawiaturę komputera, jak i przeglądane akurat dokumenty.  


W ofercie Activejet znajdziemy lampki stworzone z myślą o przestrzeniach biurowych – są eleganckie, nowoczesne, funkcjonalne i na tyle uniwersalne, że doskonale wpiszą się w każdą stylistykę. 


Świetnym wyborem będzie lampka LED LUNA, która jest energooszczędna, daje światło o barwie neutralnej, a dodatkowo dostępna jest w 2 kolorach – białym i czarnym. LUNA to idealny wybór dla miłośników stylu minimalistycznego, ceniących wysoką jakość w przystępnej cenie.


Lampa biurkowa może mieć także dodatkową funkcję, która pozwoli Ci zaoszczędzić czas i jednocześnie zadbać o porządek. Skończą się pytania „gdzie ładowarka?” i nieestetyczny widok ciągnącego się od niej kabla. W ofercie Activejet znajdują się 2 modele lampek – PULSAR i TELSAR – z opcją bezprzewodowego ładowania telefonu. Obie łączą w sobie ciekawy, nowoczesny design z praktycznym rozwiązaniem idealnym dla domowego biura.

Jak odseparować się od reszty świata


Bywa i tak, że gdy pracujemy w domu lub mieszkaniu, słyszymy odgłosy rodziny i toczącego się obok życia. Jednym z najprostszych rozwiązań, które pozwala odseparować się od świata, jest ustawienie parawanu. Z jednej strony widok innych osób nie będzie nas rozpraszać, z drugiej będzie dla wszystkich sygnałem „teraz pracuję, nie mogę z Wami rozmawiać”.

Słuchawki to oczywistość – nie tylko w biurach typu open space, ale także w domu. Są niezbędne, gdy po powrocie rodziny z pracy i szkoły, zaczynają się codzienne hałasy, a Ty musisz dokończyć swoje zadania. Wystarczy ulubiona play lista i można działać dalej!


Activejet_Pulsar


Dobrym rozwiązaniem, gdy nie możesz po prostu zamknąć się w oddzielnym gabinecie, jest także regał z książkami. Niektóre meble tego typu pozwalają podzielić przestrzeń pokoju na dwie części, a jednocześni stanowią dodatkowe miejsce do wykorzystania na ustawienie segregatorów, pudełek, niezbędnych czasopism, czy nawet małej drukarki. 



Lampka Activejet LUNA, 4,5W, 200lm, barwa światła neutralna, czarna lub biała, cena ok. 65 PLN, dostępna w Sferis.pl


Activejet_Luna_bia_a


Lampka Activejet PULSAR, 8W, 550lm, z funkcją ładowania bezprzewodowego telefonów komórkowych, 3 barwy światła, cena ok. 200 PLN, dostępna w Sferis.pl


Activejet_Pulsar_1


Lampka Activejet TELSAR, 6W 450lm z funkcją ładowania bezprzewodowego telefonów komórkowych, barwa światła neutralna, czarna lub biała, cena ok. 150 PLN, dostępna w Sferis.pl


Activejet_Telsar_czarna_1


Więcej informacji o produktach na stronie: sferis.pl

Ostatnia modyfikacja: 23 Jan 2018
Powiązane artykuły:


Zapisz się
do naszego
newslettera

Powyższe pole jest puste. Wpisz swój adres e-mail, po czym kliknij Zapisz się