W końcu sierpnia zakończył się w Zegrzu pod Warszawą X Konwent Stolarki. Tym razem tematyka dwudniowego wydarzenia została podporządkowana zagadnieniom eksportu polskiej stolarki otworowej na rynki europejskie, ze szczególnym uwzględnieniem Belgii i Holandii.
Strategia eksportu i związany z nią plan ekspansji eksportowej określają etapy postępowania podczas rozwijania działalności eksportowej. Dobry plan eksportu powstaje długo. Jest on wielokrotnie weryfikowany w wyniku nowych spostrzeżeń i zdobytych doświadczeń. Zasadnicze elementy planu eksportu to badanie rynku, plan marketingowy, wyboru strategii penetracji rynku i dostarczania produktów, a także plan dziennych zadań niezbędnych do zrealizowania projektu.
Jednym z prelegentów konwentu był Marcin Grzelak, dyrektor ds. eksportu w Effect Glass, który przedstawił gamę produktów spółki jako ofertę odpowiadającą na potrzeby poszczególnych rynków zagranicznych. Podczas spotkania zorganizowano także debatę, która miała prawdziwie międzynarodową obsadę. Gościem specjalnym wydarzenia był Chris Cauwenbergh z Belgii oraz Barbara Ahlers - Prezes Zarządu firmy Roto-Frank. Zgodnie z tradycją spotkań, organizowanych przez Stolarkę VIP i GEC Consulting duże zainteresowanie zebranych wzbudziła prezentacja ciepłego montażu oraz dynamiczny pokaz podnoszenia ciężkich okien i przeszkleń. Partnerem całego przedsięwzięcia były wiodące firmy należące do branży stolarki, m. in. marka Effector.